kärlek

kärlek

söndag 22 juni 2014

En ny kärlek i familjen

Hej! Jag heter Leo och är en dvärgpudel. Nu ska jag berätta om mina första två veckor i mitt nya hem!
När matte och husse hämtade mig var jag jätteliten. Jag såg ut som ett litet ulltroll. Men att åka bil var inte ett dugg läskigt!

Jag ville sitta i knät!
Men jag fick sitta alldeles själv i mitt lilla hus...
... tills jag lyckades lura till mig lite uppmärksamhet!
Annars sov jag ganska gott mest hela bilresan.
Här bor jag nu!
Tittut!
Hitta på bus skulle jag Aldrig göra... Titta så oskyldig jag ser ut! Ska vi leka nu?
Inte busig alls...

Men jag är världens bästa jakthund!


Det bor en annan hund här också! Alpha! Ni kanske undrar varför hon sover på golvet?
Fem minuter tidigare: "Hej Alpha, ligger du och tuggar tuggis? Jag ska inte störa, jag ska bara lägga mig här bredvid!"
"Fast jag måste bara flytta på den här filten först!"
"Och rulla mig lite..."
"Är det en väldigt god tuggis du har där Alpha?"
"Om jag bara kunde få smaka lite? Bara en liten tugga? Alpha?"
"Oj, hon sa ifrån."
"Då får jag hitta något annat att göra! Filten ska BORT!"
"Tjoho vad kul vi har Alpha! Är inte det här det roligaste du gjort?!"
Alpha gav upp och gick och la sig under torkställningen istället.

Men jag fick i alla fall hennes korg för mig själv! Victory!
I mitt nya hem har jag gjort MASSVIS med roliga saker!

Alpha är roligast att leka med!!

Matte är helt okej hon med!
Puss matte, puss husse!
Va, tar du kort nu? Tror du att du är på zoo eller??
Jag skulle just attackera en fågel...
... när matte tog mig på bar gärning! "Va, skulle Jag? Titta så oskyldig jag ser ut!"
Jag försökte smita lite längre bort för att se om jag fick hitta på bus ifred då...
... men sedan upptäckte jag att det var bäst att samarbeta!
Alpha: "Kusten är klar åt det här hållet, det är en hel åker vi kan springa på där borta!"
Leo: "Vänta lite, vänta... Hon tittar på oss fortfarande..."
"Hur ser det ut åt ditt håll?"
"Hare: check! Gräshoppa: check! Åt ditt håll?"
"Jag har beräknat att vi kan springa åt höger om tre sekunder..."
"Spriiiiing!"
Attans, matte fångade mig!
Jag sitter väl här en stund då och håller henne lugn.
Men sen ska jag spatsera runt över mina ägor!
I'm the king of the world!
Idag fick jag även hälsa på stormatte! Det var kul!
Men jag fick duscha också. Inte alls lika kul...
Suck, efter en sån här dag blir man ju helt slut!! Vilken tur att jag har så många olika bra sovställningar att välja bland!

















Men när man har sovit klart är det dags för bus igen! Tjohoo!!

Nu är jag tio veckor gammal och kan redan flera tricks!

Hela familjen <3


Matte är bäst i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar