kärlek

kärlek

onsdag 7 juli 2010

Om jag vore en fisk...

Lina och jag satt vid fyrisån med varsin isglass i handen efter lunch idag.
Malin: Alltså, om jag vore en fisk... då skulle jag ju Inte välja att bo i Fyrisån.
Lina: Nej... Men Stilla havet kanske.
Malin: Ja, Stilla havet vore bättre. Men där finns det ju hajar.
Lina: Äh, om jag vore en fisk, då skulle jag vara den där coola how's-it-hanging-fisken som simmade runt och var trevlig mot alla och ba' "jo men visst, det flyter på liksom". Så ingen skulle vilja äta upp mig.
Malin: Sant. Och jag skulle vara den där fisken som har koll på vart man kan simma utan att bli uppäten och sånt.
Lina: Du skulle sitta där i din säkra grotta medan jag är utanför och ba' "Men Malin, kom igen nu leker vi!"
Malin: Ja. Eller så skulle jag vara en val. Då skulle jag kunna göra en massa roliga konster och sånt.
Lina:
Ja, det vore coolt. Malin, vad kul vi skulle ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar