kärlek

kärlek

tisdag 14 december 2010

Ja, jag tycker om att fylla i listor...

Höger- eller vänsterhänt: Högerhänt.

Humör just nu: Väldigt trött och lite glad.

Favoritgodis: Choklad.

Är det nåt du absolut inte äter: Laktos.

Kläder jag har på mig just nu: Ett par vita strumpbyxor, ljusa jeans, en svart topp och två svarta tröjor. Och tro det eller ej, men jag fryser inte.

Musik just nu: Inget, det är dödstyst i högtalarna från datorn. Okej då, något slags surrande ljud hörs men annars...

Vad sa du senast: "Han gick", till tanten mitt emot mig på tåget om konduktören som ignorerade oss.

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Framtiden.

Julplaner: Vara hemma med familjen mest.

Fisk eller badkruka: Fisk! Fast före detta badkruka.

Längd och vikt: Hm... 168,5 cm tror jag. Men vikten? 54 kg kanske. 55... Vi säger 54,5 kg.

Hur många kuddar sover du med: Jag sover på en men jag har två till i min säng. En har jag som läskudde och den tredje har jag bara för att höja mysfaktorn.

Favoritväder: Sol, värme och vindstilla!

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: En dagbok med penna. Men oj, bara det är ju två saker! En kudde också då. Om inte en vän räknas, för då vill jag ta med en vän istället för kudden.

Spelar du nåt instrument: Nej, men jag har spelat blockflöjt, piano och gitarr. Inget avancerat såklart och nu har jag glömt bort nästan allt.

Morgon- eller nattmänniska: Får jag säga kvällsmänniska?

Sparare eller slösare: Både och! Jag sparar mycket men jag älskar att köpa saker.

Vem är viktigast för dig: Min bror.

Bästa film: Blood Diamond.

Tror du på liv på andra planeter: Ja, absolut. Med tanke på hur stort Universum är måste det ju finnas!

Kommer du ihåg din första kärlek: Skulle jag ha glömt det, eller? Ja det gör jag.

Älskar du henne/honom fortfarande: Nej.

Har du några homosexuella vänner: Nej, det tror jag inte.

Tror du på mirakel: Jag vet inte. Men jag tror på ödet och att allt har en mening. Det kanske är samma sak.

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja, om man hittat rätt person.

Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja, eller det beror på hur man ser på saken. Jag kan acceptera alla typer av människor och deras åsikter, men om någon är elak eller säger dumma saker gång på gång är jag nog inte särskilt tolerant.

Ser du på kärleken som ett misstag: Vad är det för fråga? Kärleken är ju det bästa som finns.

Hur många barn har du, vill du ha: Jag vill ha två barn, en tjej och en kille. Om jag får välja alltså.

Bio eller promenad: Både och.

Är du kittlig: Ja!

Snarkar du? När jag är sjuk.

Stjärntecken? Skorpion.

Rädd för insekter? Ja, vissa.

Äckligaste insekten: Allt som rör sig snabbt och okontrollerbart.

Största svaghet: Ormfobi.

Det här är jag bra på: Att göra pannkakor.

Bästa bok? Böcker som man kan fylla i.

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Att kunna flyga.

Vad vill du jobba som? Filmskådis och regissör.

Chips, morötter eller godis? Jag tycker faktiskt inget låter särskilt lockande. Får jag välja hemmagjord hallonglass?

Pizza eller hamburgare? Pizza! Alltid.

Skriver du dagbok? Ja, fast inte varje dag.

Har du någon flickvän/pojkvän? Ja, min pojkvän heter Per.

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Jag skulle vilja tatuera mig om jag vågar (lite läskigt om det gör ont...), i så fall något litet. Kanske något kinesiskt tecken, en liten symbol eller bara en liten fjäril på vristen. Den får inte synas för mycket. Pierca mig vill jag aldrig göra, hål i öronen räcker för mig. Fast när jag var yngre ville jag pierca magen eller tungan. Tungan skulle vara lite coolt, men jag kan nog inte jobba som skådis då... Så där rök det.

Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Välstädat.

Gungar du på stolen? Nej, faktiskt inte. Men jag sitter alltid med benen uppe på något sätt.

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Hualigan, aldrig i livet!!! Jag tycker om mitt liv för mycket för det. Men om jag skulle våga och om jag skulle bli garanterad att överleva utan skador, då skulle det vara väldigt häftigt.

Vilken hand håller du gaffeln i? Vänster, som man ska.

Hur många syskon har du? Ett.

Vad är du mest rädd för? Att göra illa mig ordentligt fysiskt eller psykiskt.

Är du rädd för blod? Nej, inte egentligen. Jag kan bli äcklad av det i vissa onaturliga filmer.

Saltar du på maten? Nästan aldrig.

Gillar du att sjunga? Ja, jag älskar det. Men jag är rädd för att sjunga fel inför folk.

Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Naturvetenskap med mediainriktning.

Anser du att du är stark? Nej, jag väldigt svag. Men jag är en hejare på att öppna skruvlock.

Brukar du sola? Om jag vill bli brun solar jag, men annars tycker jag inte om det.

Vad gör du om du får hicka? Väntar. Om den inte går över (vilket den aldrig gör) dricker jag ett glas vatten.

Röker du? Nej.

Snusar du? Snusläpp? Nej.

Kaffe, te eller inget? Inget. Fast det händer att jag dricker te om någon bjuder.

Har du en besatthet? Nej, det tror jag inte. Tråkigt men sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar