kärlek

kärlek

onsdag 15 december 2010

Sju talande bilder om mig

... eller om min vecka egentligen. Men det är ungefär samma sak i det här fallet.

I fredags hade jag och pappa vår årliga julhandlar-dag i Stockholm med tandläkare, julklappshandling och biobesök. Självklart åt vi på Pizza Hut och där hänger några underbara tavlor som jag bara måste titta på varje gång. Här är mina två favoriter:



I söndags kompenserade jag fredagens långa promenader i Stockholm, med att baka pepparkakor med Per inför kvällens kalenderkväll. Vi var riktigt duktiga och satsade ordentligt med glasyr som vi färgade och vackert spritsade på. Jag åt inte så många pepparkakor just den kvällen, men nu två dagar senare har jag säkert ätit upp hälften av alla vi gjorde. Om inte mer. Så fredagens promenad är nog loooong gone...




Förutom pizza och pepparkakor är det här något jag väldigt väldigt ofta äter. Det är ju såååå gott!

Igår såg jag en skylt på en lägenhetsdörr. Och det får avsluta den korta berättelsen om min vecka :-)


Några som är trötta på att bara få läsa halva tidningar till frukost. Frågan är vad tidningsbudet gör med andra halvan? Tar hem och eldar med i öppna spisen kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar